onsdag 8. desember 2010

Mille

Dette diktet har jeg laget etter en ganske underholdene historie jeg hørte fra en veninne av meg ;)

Hun sitter i baren i sin neglisje
nipper på en drink og smiler søtt til DET
det er i slike øyeblikk alle jenter er glad for at pappa ikke kan se
hva hans søte lille Mille egentlig driver med

Det blir sagt noe med hviskende stemme
" skal vi gå hjem til meg å være litt slemme?"
Snøvlete reiser Mille seg opp i en fykende fei
"hos deg eller meg?"

Neste morgen hvilket mot, Mille titter sakte bort
det skulle hun nok aldri gjort
to bitte små øyne, en flat nese og en diger tannprotese
Ja slik gikk det med lille Mille
for mye whiskey og en liten smile pille

3 kommentarer:

  1. Klassiker.
    Eller utrolig ekkelt. Den siste linjen er ubehagelig tvetydig i så måte. Resten av diktet er ufattelig morsomt.

    SvarSlett